reklama

Napätie(2021): Filmová recenzia NO SPOILERS!

Po všetkých tých mesiacoch sa predo mnou opäť roztvorili brány kinosály. Vzhľadom na stále pretrvávajúce opatrenia sa mi naskytol výnimočný pohľad, stal som sa svedkom vyľudneného obchodného centra.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

.Na poschodí už bolo badať známky života, muž so ženou tlačili svoje nákupné vozíky mojim smerom, kto vie, čo skrývali tie čierne vrecia?

Názov: Napätie

Originálny názov: The Power (nepomýliť si s Indickým filmom identického názvu i roku vydania)

Rok: 2021

Źáner: Horror

Krajina pôvodu: Spojené Kráľovstvo

Scenár a réžia: Corrina Faith

Hlavná úloha: Rose Williams

Hudba: Max de Wardener, Elizabeth Bernholz

Produkčná spoločnosť: Air Street Films a Stigma Films 

Distribútor: Shudder

Kino pochopiteľne praskalo vo švoch, chvíľu som sa nádejal, že si budem môcť film pozrieť v osamení, keďže moje plány majú 99% tendenciu nevychádzať nakoniec mi to prekazil jeden heterosexuálny pár.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Začiatkom 70.rokov boli v dôsledku baníckeho štrajku obmedzené dodávky elektriny, pričom v noci sa vypínala úplne. Sledujeme príbeh zdravotnej sestry v zácviku Valerie potrestanej prísnou správkyňou hneď v prvý deň, len preto, že sa opovážila prehovoriť s lekárom. Trestom za tento prehrešok je nočná smena v nemocnici počas odstávky. Nechcem nikomu kaziť zážitok, viac z deja neprezradím.

Mladá herečka Rose Williams sa hlavnej roly zhostila bravúrne, je uveriteľná, prejde postupným vývojom až k pozoruhodne uspokojivému koncu, u hororov to v poslednej dobe nebýva pravidlo.

Atmosféra je prvotriedna, obraz s hudbou a rozličnými použitými zvukmi súznia. Vizuálny aspekt je značne pútavý, množstvo scén sa odohráva v tme, len za svetla lampáša, kotla, občas len obrys tváre, dokonca aj úplná čerň.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Film poredšie využíva jump-scarey, pár sa ich vyskytne no stojí na a je najsilnejší v slow burn momentoch, niekoľko krát si z diváka vystrelí, čaká jump scare, ktorý nepríde.

Záverom môžem tento film len vrelo odporučiť, konečne prišiel horor, ktorý je lepší, než jeho trailer.

Verdikt: 9/10 Zimomriavky fungujú! Film je práve v kinách, treba ísť!

Atmosféra so mnou ostala aj po opustení kina. Nevytrhli ma z nej ani dve mladé dievčiny na parkovisku, keď jedna druhej riekla: "Daj mi dáta, lebo sa cítim ako pračlovek! ".

Cestou domov mi prestalo svietiť jedno svetlo, pravé, nedlho na to v spätnom zrkadle pozorujem ako som sledovaný vozidlom naopak s ľavou vypálenou žiarovkou. Konečne strasiem svojho stalkera , pár chvíľ na to ma oslepí dvojica vertikálnych svetelných zábleskov v dôsledku čoho takmer zrazím čiernu mačku, brzdy zaškrípu, pach spálenej gumy zachváti kabínu, mačky viac niet. Zvyšok cesty prebehne bez zbytočných problémov..

Lukáš Škoda

Lukáš Škoda

Bloger 
  • Počet článkov:  19
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som muž, pochmúrneho charakteru, už tri dekády neúspešne hľadajúci svoje miesto vo svete a naplnenie života. Mojimi vášňami sú hudba, knihy, komiksy, filmy, seriály, divadlo a videohry. Týmto témam sa budem v rôznej miere venovať aj v mojich príspevkoch. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu